Hoe goed houden de accu’s van EV’s zich in de kou?

Het is een feit dat accu’s niet optimaal presteren in extreme kou. Autobild trok de bergen in met een vijftal elektrische auto’s om te zien hoe die zich hielden als de temperatuur onder het vriespunt dook. De bevindingen van dit autoblad logen er niet om.

De Renault Zoe stopte na 59 kilometer (volgens het boekje 195 km), bij de Mitsubishi i-MiEV (fabrieksopgave 150 km) en BMW i3 (160 km) was het over na 61 kilometer, De Nissan Leaf (199 km) ging 69 kilometer door. De Tesla Model S (500 km) ging een stuk langer mee. Na 207 km moest er opnieuw geladen worden.

Nu moet worden gezegd dat Autobild niet bekend staat als de grootste liefhebbers van EV’s, en wij wijzen graag naar Noorwegen waar de Model S een van de best verkochte auto van vorig jaar was. Een land waar winterse omstandigheden aan de orde van de dag zijn.  Ter illustratie hebben we enkele video’s van de Noor Bjørn Nyland die zijn winterse avonturen met zijn EV met ons deelt. Daaruit blijkt dat het allemaal wel meevalt met de prestaties van elektrische auto’s in de winter. En gelukkig staan de ontwikkelingen op het gebied van accu’s niet stil.

Hoe goed houden de accu’s van EV’s zich in de kou?

Laat een reactie achter

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s